– Gir oss et ekstra gir

Spar i Storgata ble forleden kåret til årets beste Spar-butikk. - En slik utmerkelse betyr mye, sier ferskvaresjef Nina Nymark Jakobsen.

Kåringen skjedde på Eurosparkjedens 30-årsjubileum som ble feiret i Tromsø. Alle kjedens butikker var representert og i hard konkurranse med åtte andre butikker fra hele landet, var det Eurospar Storgata som vant årets butikk i 2022.

-Vi er stolte av å få en slik pris som er basert på kundeundersøkelser og hva vi leverer av økonomisk resultater. Vi får en ekstra boost, smiler ferksvaresjef Nina Nymark Jakobsen sammen Natalie Ballo, Charlotte Jensen og David Marhaug Hjelseth.

Stolte prisvinnere

-Vi er en populær butikk og vi er stolte av å få en slik pris som blant annet er basert på kundeundersøkelser og økonomiske resultater. Vi får en ekstra boost, smiler Nymark Jakobsen sammen medarbeiderne i ferskvaren, Natalie Ballo, Charlotte Jensen og David Marhaug Hjelseth.

Unik posisjon i markedet

Kjededirektør Ole Fjeldheim sier i en pressemelding at Eurospar Storgata har en unik posisjon i sitt nærmarked.

-En posisjon de har hatt i flere tiår. Butikken gjør det veldig bra i kundeundersøkelser og butikken har fantastiske ansatte.

Også butikksjef Knut Hansen takket de ansatte da han mottok prisen.

Her jubler butikksjef Knut Hansen for prisen på 250.000 kroner som vinner av årets Spar-butikk i Norge i 2022. Foto: Ørjan Marakatt Bertelsen

De ansatte har æren

Butikken på bygolvet i Storgata rommer kontorlokaler i etasjene over. Her har huseier Pellerin sin administrasjon, og det er ekstra artig synes salgs- og markedsansvarlig Morten Kræmer, at leietakere gjør suksess.

-Selv om det er de ansatte i Spar som ene og alene har æren for prisen, er det stas at slikt skjer i våre lokaler. Det er alltid hyggelig når våre leietakere gjør suksess, sier Kræmer.

Beliggenheten midt i sentrum gjør Spar til en populær butikk. Hit kommer spesielt mange lunsjgjester.

Populære salater

-Spesielt salatbaren vår er populær. Vi selger faktisk mest salat i Spar-kjeden i hele landet, sier Nymark Jakobsen som er utdannet storhusholdningskokk.  Sammen sine medarbeidere lager hun flere retter som er butikkens varemerke, som ulike typer salater, viltgryte og en populær wok. Det bugner i diskene av kjøtt og fisk og det er et jevnt sig av kunder hele døgnet.

-Vi skårer høyt på omsetning, og det er selvsagt viktig. Samtidig er vi ikke stedet publikum handler stort. Vi står på hver dag for kundene, og får betalt i tilfredse kunder. Derfor er ekstra stas at det nettopp er kundeundersøkelser som er en del av kriteriene for prisen.

Interessant?

Del artikkelen med dine nærmeste!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Fueled by Benzin